انوش راوید

انوش راوید

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir
انوش راوید

انوش راوید

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir

درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی

درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم زیرا امکان مطالعاتی برای فلسفه کم یا نداشته ایم.  اساس فلسفه و دیدگاه ها بر پایه دو اصل متضاد انتزاعی و انضمامی است،  لازم است آنها را بشناسیم،  و در پندار و گفتار و کردار خود در نظر داریم.

درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی

درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم
تصویر میوه سیب و علامت قلب،  عکس شماره 3840 .
 این برگه بشماره 1541 پیوست لینک زیر است:
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم
لوگو با جهل و خرافات و دروغ و شیادی و اعتیاد مبارزه کنیم،  عکس شماره 1627.
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی

درک و دانش و هنر انتزاعی و انضمامی

      تمام درک و دانش و دیدگاه ما دانسته یا ندانسته شامل دو مفهوم متقابل فلسفی انتزاعی و انضمامی هستند.  
      امور و مفهوم انتزاعی داری درک بدون زمانی و مکان و تنها و بی تعلق و فارغ از پیوست هستند.  اندیشه انتزاعی یکی از ویژگیهای کلیدی رفتاری تلقی میشود.
      امور و مفهوم انضمامی دارای درک با زمان و مکان و جمعی و گردهم و چسبنده و پیوسته هستند.  اندیشه انضمامی یکی از ویژگیهای رفتاری هستی گرایی است.
   انتزاع ــ  بمعنی تجرید یا آهنجش فرایند اختصار،  فشرده ‌سازی، و تلخیص اطلاعات از طریق شناسائی،  استخراج و سپس جداسازی و پنهان ‌سازی جزئیّات از کلیّات است.  انتزاع در لغت به معنای جدا کردن، گرفتن، درآوردن جزئی از یک کل و به معنای بازداشتن و امتناع کردن، برکندن و از جای کشیدن، گرفتن، و دور شدن است.
     انتزاع فرایند یا نتیجه کلی محتوای اطلاعاتی یک مفهوم یا یک پدیده قابل مشاهده،  جهت حفظ اطلاعات برای منظور خاص است.
    امور و مفهوم انتزاعی ــ  داری درک بدون زمانی و مکان و تنها و بی تعلق و فارغ از پیوست هستند.  همچنین انتزاعی کلّی و نامشخّص است.  هر شخص پس از اینکه موضوعی یا چیزی را دید،  بمقدار سابقه ذهنی و درک و دانش خودش یک یا چند مفهوم مشابه برداشت میکند.  سپس آنها را با یکدیگر مقایسه میکند،  و وجوه و صفات و کارایی مشترک میان آنها را انتخاب میکند.  در نهایت از وجه مشترک آنها یک مفهوم کلی میسازد،  که برای همه آنها گفته میشود.  این مفهوم از امور و جایگاه انتزاعی است،  و دیدگاه و درک ما مفهوم انتزاعی از آنهاست.
      برای مثال در جایی مانند ایستگاه مسافری تعدادی زیادی ساکهای کوچک و بزرگ با رنگهای مختلف میبینیم،  اینها را کنار میگذاریم وجه مشترک همه آنها یعنی جایگاه مقداری بار و لباس در نظر میگیریم،  و این یک مفهوم کلی برای همه آنهاست،  یعنی مفهوم جای بار و لباس از آنها انتزاع شده است.  در حالی که اوصاف مخصوص به هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است.  اندازه و رنگ و گنجایش را نمیتوان بر همه صادق دانست.
      در لحظه درک میکنیم که مفهوم انتزاعی یا انتزاع‌ شده،  یعنی از مصادیق مختلف خارجی انتزاع گردیده است.  بسیاری از مفاهیم که در محیط،  وجود فیزیکی ندارند،  مفاهیمی انتزاعی هستند.  مفاهیم انتزاعی در خارج وجود ندارند،  یعنی نمیتوان بصورت فیزیکی در خارج آنرا نشان داد،  بلکه ذهن این مفاهیم را به طریقی در مییابد،  مانند صفات انسانی و حیوانی.  انتزاع یک فعّالیت و عمل ذهنی بنا بمقدار درک و دانش است،  که عقل توسّط آن مفهومی را از عالم خارج در مییابد،  و انتزاعی نامیده میشود.
   هنر انتزاعی ــ  هیچ صورت یا شکل طبیعی در آن قابل شناسایی نیست،  و فقط از رنگ و فرمهای تَمثیلی و غیر طبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره میگیرد.  این اصطلاح معمولاً در مقابل هنر فیگوراتیو یا هنر دنیای واقعی استفاده میشود،  و در معنای وسیعش میتواند به هر نوع هنری گفته شود،  که اشیا و رخدادهای قابل شناخت را بازنمایی نمیکنند.  ولی عموماً به آن گونه از آفرینشهای هنر مدرن گفته میشود،  که از هر گونه تقلید طبیعت یا شبیه ‌سازی آن،  به مفهوم مرسوم آن در هنر اروپایی،  روی میگردانند.
   امور و مفهوم انضمامی ــ  دارای درک با زمان و مکان و جمعی و گردهم و چسبنده و پیوسته هستند.  اندیشه انضمامی یکی از ویژگیهای رفتاری هستی گرایی است.  امور انضمامی زمانی و مکانی هستند،  که خود بر سه دسته‌ هستند:  یک ــ  قابل دید مستقیم هستند،  مانند آنچه که اینک میبینید.  دو ــ  در مکان و زمانی خارج از دید هستند:  مانند درخت جنگلی و شیر آفریقایی و...  یا مکان و زمان آنها در حافظه است،  مانند:  احساسات یک دوست.  سه ــ  ترکیبی از این دو، یعنی بودن و نبودنشان وابسته به هر دو طرف است،  مانند،  صدا و نوشته و اثر معرفتی.
      انضمامی اندیشه پیوند خورده به امور عینی و وجودی و مشخّص است.  نحوه‌ای از اندیشه‌ ورزی است،  که میکوشد تا بوسیله مفاهیم کلّی و با بکارگیری آنها،  به امور جاری پیوند زده،  و آنها را در خود منحل کند،  و امور واقعی را که بیمعنا و در جهانی بینظم و سرگردان و اتفاقی و پراکنده‌اند،  گرد هم آورد و معنا بخشد.  پس انضمامی اندیشیدن به معنای فراتر رفتن از دل ‌مشغولی به مفاهیمی کلّی و توخالی و پر کردن این مفاهیم با دادههای جزئی و مشخّص است.  فلسفیدن انضمامی کوششی برای پیوند زدن تفکّر با امور مکانی و زمانی است.
   هنر و فلسفه انضمامی ــ  موجودیت تاریخی اجتماعی ما را در عالم حقیقی‌اش درک میکند،  و موقعیت تاریخی جامعه معاصر و صورتهای هستی گرایی و حیطه‌های معنا و ارزش محیط بر آن را تحلیل میکند.  بسیاری عقیده دارند بطور کلی هنر پدیده ای انضمامی است.
   مهم:  دیدگاه های خود را درباره انتزاعی و انضمامی بنویسید.
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی

یک پرسش از عموم

عکس زیر برایم خیلی جالب است،  نمیدانم از آن مفهوم انتزاعی بگیرم یا مفهوم انضمامی.
نظر شما چیست؟
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم
تصویر جالب از برگه اینستای یک دوست عالی،  عکس شماره 9642.
عکس و حس گفته شده انتزاعی است یا انضمامی پاسخ با شما؟
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی

از شبکه های اجتماعی

درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم
      مسیر واقعیتهای تاریخی و اجتماعی را پیگیری کنیم،  وقتی در مسیر واقعیت و راهی متفاوت با راهی که اکثریت مردم در پیش گرفته اند قدم میگذارید،  به همان اندازه که سرکوب میشوید،  به همان اندازه هم دیگران شما را زیر ذره بین میبرند،  و سعی میکنند شما را تحقیر و نا امید کنند.  البته به همان اندازه نیز در جامعه تاثیرگذار هستید،  و تغییر ایجاد میکنید.
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم
      نوشته های پشت وانت بارها خیلی جالب هستند،  سه نوشته جالب پشت نیسان های آبی:
   با کسی بگردید که تربیت مادر آدمش کرده،  نه دارایی حاصل از اختلاس و دزدی.
   خوبی کردن به بعضیها مانند آب دادن به گل مصنوعی است،   خودت را خسته نکن رگ و ریشه ندارند.
   راه رو عوضی برو ولی با عوضی راه نرو.
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی در همه ما دانسته یا ندانسته وجود دارد و در واقع هر یک از ما فلسفه داریم و اکثر آنرا بدرستی نمیشناسیم
      با بعضی افراد عوضی قطع رابطه هم کنی کافی نیست،  اینکه هنوز میشناسیشون هم اعصاب رو خورد میکنه.
      افراد عاقل به دیگران آسیب نمیرسانند،  زیرا آنها دقیق میدانند که هر عملی عکس العملی دارد. احمق ها به دیگران آسیب میرسانند،  چون از عواقب کار آگاهی ندارند.
      احمق و بیشعور و نادان را بشناسیم و با او دوستی نکنیم،  ولی دوری کنیم،  وقت خود را صرف نادان نکنیم،  نادان را از هر طرف بنویسیم باز نادان است،  شخص نادان درک و اعتقادی به زمان و مکان ندارد،  در زندگی کسی موفق است،  که بیشعوری و نادانی و نادان را بشناسد و بفهمد.
...............
   @:   درک انتزاعی, دانش انتزاعی, هنر انتزاعی, امور انتزاعی, اندیشه انتزاعی, درک انضمامی, دانش انضمامی, هنر انضمامی, امور انضمامی, اندیشه انضمامی,
   #:  #انتزاعی, #انضمامی.
............
درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
* * * * * * * * * *
............................
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوی ارگ ایران بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را مییابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت منبع مورد نظر نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
کلیک کنید:  درک دانش هنر انتزاعی و انضمامی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد