انوش راوید

انوش راوید

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir
انوش راوید

انوش راوید

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir

سر مقاله خردگان اصل ایرانی

سر مقاله خردگان اصل ایرانی،  نیرنگ گراها همیشه با مسائل علمی و دانشی،  که مورد پسند آنها نیست،  با اهانت و جو سازی و بی احترامی برخورد می کنند.

سر مقاله خردگان اصل ایرانی

پیش نویس

این وبلاگ برای پاسخ به نیرنگ گراها ایجاد شده است.

تصویر اثر جویندگان گنج،  عکس شماره 3538.

لوگو عقلانیت و انسانیت پیشه کنید،  عکس شماره 1622. 

 سر مقاله خردگان اصل ایرانی

نیرنگ گرایی

      نیرنگ گراها همیشه با مسائل علمی و دانشی،  که مورد پسند آنها نیست،  با اهانت و جو سازی و بی احترامی برخورد می کنند.

      نیرنگ گراها با نیرنگ و فریب،  تحریف های مختلف،  کم و زیاد کردن و یا تکه‌ تکه کردن نوشته ها،  وانمود می کنند که موضوع های مورد نظرشان دروغ و اشتباه است.

      نیرنگ گراها مخالف نقد و بررسی،  پرسش و پاسخ هستند،  و همیشه با نام های الکی در اینجا و آنجای اینترنت نیرنگ خودشان را پهن می کنند.  آنها همیشه بدون دلیل و کار علمی مطالب را دست کاری می کنند،  تا مخاطب خود را اغفال کنند.

      نیرنگ گراها شک کننده در علم نیستند،  بلکه مخالف پیشبرد و رشد و تکامل علم هستند.  نیرنگ گراها معرفت گرایی ندارند،  و به هر وسیله برای نیرنگ و سوء استفاده از ذهن مخاطب می پردازند.

سر مقاله خردگان اصل ایرانی

شک گرایی

      شک کردن در دانش و بینش قبلی و موجود یکی از اساس تولید علم و رشد و تکامل است.  هر دانایی می دانند،  که باید شک در محیط علمی شامل تمام موارد علمی انجام پذیرد.  شک کردن با افترا و تهمت و یواشکی و بدون نام و نشان و بدون درک از علم،  نیرنگ گرایی است.

      شک گرایان اصراری بر اثبات و پافشاری بر عقاید خود و دیگران نداشته،  و همواره آماده شنیدن نظرات دیگرند.  شک گرایان ابایی از اعتراف به نادانی در مواردی که علم روز هنوز به جواب قطعی نرسیده ندارند. بر خلاف بسیاری مکاتب و ادیان که صرف ندانستن چرایی رخدادها را از براهین اثبات معبود خویش برمی‌شمارند.  

      شکاکان در بسیاری موارد با وجود نظریات غالب،  اقدام به تأیید یا تکذیب موضوعی نمی‌کنند.  البته شک گرایی،  به معنای بی‌تفاوتی در مقابل رویدادهای روز نیست.  شک گرایان خود را موظف به تلاش برای بدست آوردن پاسخ‌های محکم تر و نزدیک تر به حقیقت می‌دانند.  از آن سو اما،  هیچ پاسخی ایشان را از شنیدن نظرات بعدی منصرف نخواهد نمود.  شک گرایان در حوزه علم همواره آویخته به آخرین و مستندترین نظرات و دستاوردها می‌باشند.

      شک گرا به عدم ثبات و قطعیت اندیشه پیوسته و به چالش کشیدن پیش فرض‌ها و گهگاه بدیهیات اشاره دارد.  گرچه شک‌گرایی ناظر به معرفت به حقیقت است،  و نه خود حقیقت، اما ممکن است در نظر برخی شک‌گرایان حقیقت یک موضوع نسبی و نه مطلق باشد.

   مهم:  شک‌گرایی یا شکاکیت،  یکی از مکاتب زیر مجموعه خردگرایی است.

سر مقاله خردگان اصل ایرانی

معرفت گرایی

      معرفت مبنایی تربیت اخلاقی است،  جامعه ای که مردم آن تربیت معرفتگرایی را می دانند،  آن جامعه موفق است،  و راه رشد و تکامل را بخوبی درک می کند.  اما همیشه افرادی هستند که معرفت گرا نیستند و درکی از معرفت گرایی ندارند.  این نوع افراد همیشه سعی می کنند،  با نیرنگ گرایی مقاصد خود را پیش ببرند.

      همه مکاتب انسانی و دینی برای رساندن پیروان خویش به معرفت از ابزارهایی استفاده می کنند.  در ارگ ایران همیشه سفارش شده،  در جهت علم با تمام موارد لازم علم و بررسی های علمی قرن جدید باشید.  از هر اقدام که نیرنگ و بی معرفتی در آن باشد،  باید دوری جست،  که آخر عاقبت خوب ندارد.

      همیشه سفارش کرده و می کنم،  بپرسید و تا می توانید بپرسید،  و سپس نظر خود را با احترام بدون اهانت،  به مخاطب واقعی یا فرضی مطرح کنید.  در ارگ ایران با احترام و حفظ امانت،  پرسشها و نظرات عزیزان را بدون دستکاری نوشتم و پاسخ دادم.

 سر مقاله خردگان اصل ایرانی

کلیک کنید:  جلسه جامعه شناسی اطلاعات

کلیک کنید:  جلسه ساختارهای تاریخی اجتماع

کلیک کنید:  سازمان های تاریخ سازی استعماری

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه وبلاگم،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.

   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.

ارگ ایران   http://arqir.com

 

کلیک کنید:  تماس با ما      :     http://arqir.com/1