انوش راوید

انوش راوید

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir
انوش راوید

انوش راوید

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir

اسکندر مقدونی بزرگترین دروغ تاریخ

اسکندر مقدونی بزرگترین دروغ تاریخ در کتاب دیگر بنام افسانه اسکندر مقدونی از تاریخ ایران باید پاک شود از پژوهشگر کاظم سلطانی،  در تاریخ و فرهنگ ایران خودنمایی میکند.  امید است روزی سیستم آموزشی ایران دست از دروغهای تاریخ نویسی استعماری بردارد،  و بسمت واقعیتهای تاریخ برود،  و مخ فرزندان ایران زمین را پر از افسانه های تاریخ نویسی استعماری نکند.

اسکندر مقدونی بزرگترین دروغ تاریخ

تصویر جلد افسانه اسکندر مقدونی از تاریخ ایران باید پاک شود،  عکس شماره 9714.

کتاب دیگری از دروغ حمله اسکندر مقدونی به ایران

افسانه اسکندر مقدونی از تاریخ ایران باید پاک شود

نویسنده:  کاظم سلطانی (ا.س)

تعداد صفحات 98  سال نشر 1399

کلیک کنید:  دروغ حمله اسکندرمقدونی  به ایران

اسکندر مقدونی بزرگترین دروغ تاریخ

معرفی کتاب

مقدمه معرفی از نویسنده کتاب:  درباره افسانه #اسکندر_مقدونی

      کتاب افسانه اسکندر مقدونی از تاریخ ایران باید پاک شود به قلم کاظم سلطانی تلاش میکند تا حقایق مربوط به اسکندر مقدونی را آشکار کند. به باور نویسنده افسانه‌ای که امروزه درباره‌ اسکندر وجود دارد، تحریفی تاریخی به شمار میآید که توسط غربیها برای سلطه بر ایرانیان و تحقیر آن‌ها صورت گرفته است.

      چند قرنی است که اسکندر مقدونی را چون چماقی بر سر ما ایرانیان میکوبند و ما را تحقیر میکنند. عظمت سرزمین ما و شکوه مردان هخامنشی را به سخره میگیرند و زیر سوال میبرند. دروغ آنها چنین است:  شخصی بنام اسکندر مقدونی از آن سوی دنیا آمد، داریوش سوم را کشت، ایران را به تصرف خود درآورد و تخت جمشید را به آتش کشید. دشمنان ما این دروغ را ترویج داده اند آن گونه که بسیاری از سر ناآگاهی آن را پذیرفته و در ترویج آن میان نسل های این سرزمین کوشیده اند.

      در طی شصت سال گذشته، مردانی وطن پرست قد علم کرده اند و برای زدودن این دروغ از چهرۀ ایران، کوشش ها نمودند. سعی آنها برای این بود تا ثابت کنند اسکندر مقدونی دروغی بزرگ است که به تاریخ ما الصاق شده تا ملتی بزرگ را حقیر و کوچک سازد. کتابی که برابر شماست، شامل دو بخش است. 1 – بازگشایی افسانه اسکندر مقدونی 2 – اسکندر هخامنشی در این کتاب کوچک به مواردی برای رسوایی دروغ گویان پرداخته شده است.

       نویسنده این کتاب، بین سالهای 1373 تا 1383 در مجلۀ « در آستانۀ فردا » به مدت ده سال برای پاک کردن این دروغ، از تاریخ ایران کوشش های فراوانی کرده است. بسیاری دیدگاه او را پذیرفتند و بسیاری بخاطر منافع فردی آن را رد کردند. این کتاب نخستین دفتر است که تقدیم وطن پرستان واقعی می شود. هخامنشیان و پادشاهانش، جهان باستان را در اختیار داشتند.

      تمدن و فرهنگ را آنان پایه گذاری کردند و غرب که نمی خواست بپذیرد تمدن کنونی جهان مدیون ایرانیان است به همین دلیل با جعل تاریخ و دستکاری در وقایع تاریخی، برای فرو گوفتن بزرگی ایرانیان، افسانۀ اسکندر مقدونی را آفریدن و با نوشتن دهها کتابِ سراسر دروغ و نیرنگ و ساختن فیلمهای سینمایی و مستندهای فراوان، آن را به عنوان واقعیت تاریخی به همگان حتی ایرانیان قبولاندند.

      در دهۀ 1373 انتشار مجلۀ « در آستانۀ فردا » این سکوت را شکست و عده ای از جوانان وطن پرست با راه اندازی این مجله، بر این دروغ حمله ور شدند. اینک این آتش نهفته دوباره شعله ور می شود تا افسانۀ منحوس و زشت و دروغین اسکندر مقدونی را که سایۀ شوم آن سالهاست بر سر ملت ایران افتاده است را به زباله دان تاریخ بیفکند تا ایرانیان بدانند و آگاه شوند تخت جمشید به دست اسکندر نامی، ویران نشده است. تا بدانند سلسلۀ هخامنشیان توسط یک بیگانه دروغین فرو نپاشیده است.

       این کتاب می تواند به آنانی که خون نیاکان شان در رگ هایشان جاری است، راه را نشان دهد. سر نخ هایی برای دست یابی به حقیقت در اختیارشان گذارد تا این بت دروغین غرب را فرو بریزند. باید با عزمی جزم، کمر همت بست تا عظمت از دست رفته را بازیافت. درود بر نیاکان پرشکوه ما، درود بر آنانی که با عشق به ایران نفس می کشند و می کوشند تا خورشید حقیقت بر تاریکی های جهل و نادانی بتابد.

در بخشی از کتاب افسانه اسکندر مقدونی از تاریخ ایران باید پاک شود:

      الکساندر یک مهاجم مقدونی است که به یونان حمله ور میشود و آن جا را تسخیر میکند اما به یکباره بدل به حامی یونانیانی میشود که از او بیزارند.  جالب است که الکساندر به یونانیها میگوید: «من انتقام شما را از ایرانی‌ها خواهم گرفت، همانطور که آنها معابد شما را ویران کرده و آتش زده اند، من هم تخت جمشید را ویران کرده و به آتش خواهم کشید.»

      حالا چطور این مقدونی کذایی به فکر یونانی‌ها افتاده و سنگ آنها را به سینه میزند،  از آن جعلیاتی است،  که نه آفرینندگان آن و نه خوانندگان در آن اندیشه نکرده‌اند،  که چرا و چطور.  قصه اینطور ادامه مییابد که الکساندر با 35 هزار نیرو فقط 35 هزار نیرو به پهناورترین امپراطوری جهان حمله می‌کند! برای تحقیر ایرانیان، مخصوصاً چنین نیروی اندکی را ذکر میکنند تا پیروزی او را اعجاب آور قلمداد کنند.

      این نیروی اندک با بیشمار نیروهای ایرانی در 3 نبرد به پیروزی میرسد. شوش را غارت میکنند و تخت جمشید را هم به انتقام یونانی‌ها به آتش میکشند. گزارش حضور الکساندر در تخت جمشید به روایت مورخان چنان دقیق و مو به مو است که گویی خبرنگارانی با ضبط صوت در کنار الکساندر حضور داشته‌اند،  و تمام کلمات را ثبت کرده اند!!

   منبع و تهیه کتاب دو وبسایت:  ویکتور هوگو و کتابراه.

   #اسکندر_مقدونی, #کاظم_سلطانی

...............

   برچسبها:  اسکندر مقدونی, بزرگترین دروغ, دروغ تاریخ, کاظم سلطانی.

   هشتگها:  #اسکندر_مقدونی.

............

اسکندر مقدونی بزرگترین دروغ تاریخ

مستندهای مربوط

مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران

http://arq.ir

* * * * * * * * * *

............................

کلیک کنید:  پاسخ به شبهات دروغ اسکندر مقدونی

کلیک کنید:  خط  قرمز های تاریخ نویسی استعماری

کلیک کنید:  اسکندر تاریخ ایران الکساندر یونانی نیست

    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.

   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.

   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.

   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ ایران         http://arq.ir

پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید

جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.

برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد